Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
20th Century Fashion: 100 Years of Apparel Ads - Jim Heimann, Aleson A. Nieder, Taschen, 2009

822 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
20th Century Fashion: 100 Years of Apparel Ads - Jim Heimann, Aleson A. Nieder, Taschen, 2009
20th Century Fashion: 100 Years of Apparel Ads - Jim Heimann, Aleson A. Nieder, Taschen, 2009

20th Century Fashion: 100 Years of Apparel Ads

The 20th century saw fashion evolve from an exclusive Parisian salon business catering to a wealthy elite, into a global industry employing millions, with new trends whisked... Číst víc

Nakladatel
Taschen, 2009
Počet stran
464

The 20th century saw fashion evolve from an exclusive Parisian salon business catering to a wealthy elite, into a global industry employing millions, with new trends whisked into stores before the last model has left the catwalk... Číst víc

  • Pevná vazba
  • Angličtina, francouzština, němčina

822 Kč

Skladem 1 ks
Posíláme ihned

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Prostě vztahy - Honza Vojtko, Paseka, 2024
20th Century Fashion: 100 Years of Apparel Ads - Jim Heimann, Aleson A. Nieder, Taschen, 2009
822 Kč

Více o knize

The 20th century saw fashion evolve from an exclusive Parisian salon business catering to a wealthy elite, into a global industry employing millions, with new trends whisked into stores before the last model has left the catwalk. Along the way, the signature feminine silhouettes of each era evolved beyond recognition: House of Worth crinolines gave way to Vionnet's bias-cut gowns, Dior's New Look to Quant's Chelsea Look, Halston's white suit to Frankie B.'s low-rise jeans. In menswear, ready-made suits signaled the demise of bespoke tailoring, long before Hawaiian shirts, skinny ties or baggy pants entered the fore.

20th Century Fashion offers a stylish retrospective of the last hundred years, via 400 fashion advertisements from the Jim Heimann Collection. Using imagery culled from a century of advertising, this book documents the unrelenting pace of fashion as it was adopted into the mass culture, decade by decade. An in-depth introduction, chapter text, and illustrated timeline detail the style-makers and trend-setters, from couture to the mass market; and how the historic events, design houses, retailers, films, magazines, and celebrities shaped the way we dressed—then and now.
Číst víc
Počet stran
464
Vazba
pevná vazba
Rozměr
238×302 mm
Hmotnost
2640 g
ISBN
9783836514613
Rok vydání
2009
Naše katalogové číslo
71206
Jazyk
angličtina, francouzština, němčina
Nakladatel
Taschen
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Nechci na tobě, abys mě měl takhle rád pořád, ale chci, aby sis to pamatoval. Někde ve mně bude vždycky ten člověk, kterým jsem dnes večer.“

Něžná je noc - Francis Scott Fitzgerald, 2012
Něžná je noc
Francis Scott Fitzgerald