Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Jak se tvoří město - Zdeněk Říha, ČVUT, 2012

334 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
Jak se tvoří město - Zdeněk Říha, ČVUT, 2012
Jak se tvoří město - Zdeněk Říha, ČVUT, 2012

Jak se tvoří město

Předkládaná publikace mapuje rozvoj Prahy ve vrcholném období průmyslové revoluce a to především se zaměřením na dopravní systém. Snahou autorů je... Číst víc

Nakladatel
ČVUT, 2012
Počet stran
188

Předkládaná publikace mapuje rozvoj Prahy ve vrcholném období průmyslové revoluce a to především se zaměřením na dopravní systém. Snahou autorů je... Číst víc

  • Brožovaná vazba
  • Čeština

334 Kč

U dodavatele 1 ks
Posíláme do 5 – 10 dnů

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Holly (český jazyk) - Stephen King, BETA - Dobrovský, 2024
Jak se tvoří město - Zdeněk Říha, ČVUT, 2012
334 Kč

Více o knize

Předkládaná publikace mapuje rozvoj Prahy ve vrcholném období průmyslové revoluce a to především se zaměřením na dopravní systém. Snahou autorů je ukázat na jednotlivých případech vzájemnou provázanost dopravního systému s ekonomickým, stavebním a společenským rozvojem města.

Kniha je rozdělena do čtyř částí. První část se věnuje obecným souvislostem, které vedly ke vzniku průmyslové revoluce, ať už se jednalo o fyzikální objevy nebo technické vynálezy, případně o vývoj v oblasti využívání energetických zdrojů v dopravě. Speciálně se potom tato kapitola zaměřuje na výrazný posun v ekonomické vědě během 18. a 19. století, spojený především s důrazem na dělbu práce a s teorií komparativních výhod. Druhá kapitola se věnuje třem základním událostem, které měly na dopravu a stavební rozvoj Prahy zásadní vliv. Zároveň tyto události byly reakcí na předchozí společenský a průmyslový vývoj, jako například první pražská koněspřežná trať, která propojila dvě průmyslová centra, Karlín a Smíchov. Dalšími událostmi potom bylo bourání pražských hradeb a zavedení elektrické trakce do tramvajové dopravy. Třetí kapitola se soustředí na postupné dopravní napojování měst a obcí v okolí Prahy, které posléze společně s Prahou vytvořily po sloučení tzv. Velkou Prahu v roce 1922. Důraz je kladen především na Vinohrady, Karlín, Smíchov, Žižkov, Holešovice a Libeň. Závěrečná část pak shrnuje další důležité události ve vývoji dopravního systému, věnuje se ale i těm nedopravním, jako např. holešovické elektrárně nebo asanaci Josefova. Kniha je doplněna bohatým archivním materiálem.
Číst víc
Počet stran
188
Vazba
brožovaná vazba
Rozměr
155×230 mm
ISBN
9788001050293
Rok vydání
2012
Naše katalogové číslo
268180
Jazyk
čeština
Nakladatel
ČVUT
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Řekl jsem již, že metafory jsou nebezpečné. Láska začíná metaforou. Jinak řečeno: láska začíná ve chvíli, kdy se žena vepíše svým prvním slovem do naší poetické paměti.“