Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Rhetoric of Logos - Eduard Helmann, Braun, 2016

558 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
Rhetoric of Logos - Eduard Helmann, Braun, 2016
Rhetoric of Logos - Eduard Helmann, Braun, 2016

Rhetoric of Logos

A Primer for Visual Language

The creation of a logotype as one of the most important elements of corporate design is a challenging task for commu- nication designers. The concept that a good logotype is by... Číst víc

Nakladatel
Braun, 2016
Počet stran
160

The creation of a logotype as one of the most important elements of corporate design is a challenging task for commu- nication designers. The concept that a good logotype is by definition a persua- sive logotype ... Číst víc

  • Brožovaná vazba
  • Angličtina

558 Kč

Na objednávku
Dodání může trvat více než 30 dní

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Rhetoric of Logos - Eduard Helmann, Braun, 2016
558 Kč

Více o knize

The creation of a logotype as one of the most important elements of corporate design is a challenging task for commu- nication designers. The concept that a good logotype is by definition a persua- sive logotype creates a direct link to the genre of rhetoric, which, according to Aristotle, has the power of observing the means of persuasion on almost any subject. It follows that rhetoric con- cepts and methods are ideally suited for understanding the effectiveness of logotypes to expand the horizon of applied design work. In this publication the author illustrates how designers can utilize the tools of rhetoric, a sci- ence that dates back more than 2,500 years. Stylistic devices play a central role in this as logotypes are analyzed and classified to determine which communicative strategies and intended effects they fulfill. The theoretical in- sights gained from this provide design- ers with a wealth of knowledge that facilitates analysis, idea generation, and argumentation along with a deeper understanding of the design process.
Číst víc
Počet stran
160
Vazba
brožovaná vazba
Rozměr
148×210 mm
Hmotnost
269 g
ISBN
9783721209570
Rok vydání
2016
Naše katalogové číslo
252164
Jazyk
angličtina
Nakladatel
Braun
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Kupte společně
Rhetoric of Logos - Eduard Helmann, Braun, 2016
Logotype - Michael Evamy, Laurence King Publishing, 2016
1 043 Kč

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

Kupte společně
Rhetoric of Logos - Eduard Helmann, Braun, 2016
Logotype - Michael Evamy, Laurence King Publishing, 2016
1 043 Kč

„Opravdu mě po dočtení dorazilo, že když skončíte se čtením, přejete si, aby byl autor váš úžasný kamarád a mohli jste mu zavolat, kdykoliv se vám chtělo.“

Kdo chytá v žitě - Jerome David Salinger, 2021
Kdo chytá v žitě
Jerome David Salinger