Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Automobile Design Graphics - Jim Heimann, Taschen, 2016

1 378 Kč

Přidejte do košíku a poštovné máte zdarma :)
Automobile Design Graphics - Jim Heimann, Taschen, 2016
Automobile Design Graphics - Jim Heimann, Taschen, 2016

Automobile Design Graphics

In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also... Číst víc

Nakladatel
Taschen, 2016
Počet stran
368

In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also acrucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure... Číst víc

  • Pevná vazba
  • Angličtina, francouzština, němčina
Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Holly (český jazyk) - Stephen King, BETA - Dobrovský, 2024

Více o knize

In the heyday of the automobile, marketing cars was an exacting process. Selling the public one of their major life purchases involved not only traditional advertising but also acrucial item that extolled the virtue of the cars: the brochure. Often oversize and sumptuously produced, including acetate overlays with fabric and paint swatches, brochures were only available at dealer showrooms or auto fairs hence specimens of antique and vintage car brochures are rare collector’s items today.Frequently overlooked in design and automotive histories, this ephemera offers a lucid mirror image of tastes, consumerism, and buying habits since the dawn of the automobile. Automobile Design Graphics presents for the first time a comprehensive overview of this mostly forgotten breed of collateral advertising. From the most obscure (Tucker, Ajax, Columbia) to the most iconic (General Motors, Ford, Chrysler), the visual history brings together over 500 reproductions from these rare and collectible customer brochures. Across eight decades, they present not only some of the finest cars, but also some of the best illustration and graphic design of the 20th century.Ancillary examples of automotive literature, including the elaborate dealer manuals are also featured, alongside essays by automobile and cultural historian Jim Donnelly and preeminent design historian Steven Heller. Testament to a bygone era when cars were, quite simply, the stuff dreams were made of, this book is a visual and informative pleasure for car enthusiasts, designers, and pop culture aficionados alike.
Číst víc
Počet stran
368
Vazba
pevná vazba
Rozměr
250×317 mm
Hmotnost
2450 g
ISBN
9783822853719
Rok vydání
2016
Naše katalogové číslo
247441
Jazyk
angličtina, francouzština, němčina
Nakladatel
Taschen
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Když najdeš lásku, držíš se jí. Popadneš ji oběma rukama a uděláš, co můžeš, abys ji nepustila. Nejde se k ní otočit zády a předpokládat, že na tebe bude čekat, kdes ji nechala, dokud na ni nebudeš připravená.“

9. listopad - Colleen Hoover, 2021
9. listopad
Colleen Hoover