Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Logo Modernism - Jens Muller a kolektív, Taschen, 2015

1 406 Kč

Přidejte do košíku a poštovné máte zdarma :)
Logo Modernism - Jens Muller a kolektív, Taschen, 2015
Logo Modernism - Jens Muller a kolektív, Taschen, 2015

Logo Modernism

Modernist aesthetics in architecture, art and product design are familiar to many of the creatively inclined. In soaring glass structures or minimalist canvases we recognize a... Číst víc

Nakladatel
Taschen, 2015
Počet stran
432

Modernist aesthetics in architecture, art and product design are familiar to many of the creatively inclined. In soaring glass structures or minimalist canvases we recognize a time of vast technological advance which affirmed ... Číst víc

  • Pevná vazba
  • Angličtina

1 406 Kč

Skladem 3 ks
Posíláme ihned

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

AHA! Rodičovství - Praktický průvodce - Laura Markham, Mladá fronta, 2024
Logo Modernism - Jens Muller a kolektív, Taschen, 2015
1 406 Kč

Více o knize

Modernist aesthetics in architecture, art and product design are familiar to many of the creatively inclined. In soaring glass structures or minimalist canvases we recognize a time of vast technological advance which affirmed the power of human beings to reshape their environment and to break, radically, from the conventions or constraints of the past. Less well-known, but no less fascinating, is the distillation of Modernism in logo design. With the creation of clean visual concepts, graphic designers sought to move away from the mystique they identified with the commercial artist, and to counterbalance an increasingly complicated world with clarity. This unprecedented TASCHEN publication, authored by Jens Muller, brings together approximately 6,000 trademarks, focused on the period 1940-1980, to examine how Modernist attitudes and imperatives gave birth to corporate identity. Ranging from media outfits to retail giants, airlines to art galleries, this sweeping survey of the logo is organized into three design-orientated chapters: Geometric, Effect, and Typographic. Each chapter is then sub-divided into form and style led sections such as alphabet, overlay, dots and squares.
Číst víc
Počet stran
432
Vazba
pevná vazba
Rozměr
255×377 mm
Hmotnost
3666 g
ISBN
978383654530397
Rok vydání
2015
Naše katalogové číslo
222199
Jazyk
angličtina
Nakladatel
Taschen
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, zůstává očím neviditelné.“

Malý princ - Antoine de Saint-Exupéry, 2022
Malý princ
Antoine de Saint-Exupéry