Ahoj krásko - Ann Napolitano, Metafora, 2024
Elements of Game Design - Robert Zubek, The MIT Press, 2020

768 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
Elements of Game Design - Robert Zubek, The MIT Press, 2020
Elements of Game Design - Robert Zubek, The MIT Press, 2020

Elements of Game Design

An introduction to the basic concepts of game design, focusing on techniques used in commercial game production... Číst víc

Nakladatel
The MIT Press, 2020
Počet stran
264

An introduction to the basic concepts of game design, focusing on techniques used in commercial game production... Číst víc

  • Pevná vazba
  • Angličtina

768 Kč

Na objednávku
Dodání může trvat více než 30 dní

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Víte, co mají známé osobnosti v knihovně?
Elements of Game Design - Robert Zubek, The MIT Press, 2020
768 Kč

Více o knize

An introduction to the basic concepts of game design, focusing on techniques used in commercial game production.

This textbook by a well-known game designer introduces the basics of game design, covering tools and techniques used by practitioners in commercial game production. It presents a model for analyzing game design in terms of three interconnected levels—mechanics and systems, gameplay, and player experience—and explains how novice game designers can use these three levels as a framework to guide their design process. The text is notable for emphasizing models and vocabulary used in industry practice and focusing on the design of games as dynamic systems of gameplay.

The book first introduces the core model and framework for analyzing and designing games. It then discusses the three levels in detail, explaining player experience and identifying design goals; introducing low-level structural analysis of gameplay in terms of basic mechanics; describing how mechanics build up into systems; and presenting concepts for understanding gameplay, defined as the dynamic behavior of players when they interact with mechanics and systems. Finally, the book offers students advice on creating game prototypes using an iterative, user-centered process. Each chapter offers a set of exercises for individuals and design challenges for groups.
Číst víc
Počet stran
264
Vazba
pevná vazba
Rozměr
160×240 mm
Hmotnost
475 g
ISBN
9780262043915
Rok vydání
2020
Naše katalogové číslo
1276547
Jazyk
angličtina
Nakladatel
The MIT Press
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.“

Harry Potter a Ohnivý pohár - J.K. Rowling, Jim Kay (ilustrátor), 2022
Harry Potter a Ohnivý pohár
J.K. Rowling, Jim Kay (ilustrátor)